DIY for barn og voksne!

Lyst å lage noe sammen med ungene? Her er en enkel idè…

Eneste du trenger er en dorull, teip, tekstilmaling og stoff. Start med å forme dorullen som et hjerte ved å brette den flat, brett så den ene kanten innover i dorullen. Ta litt teip øverst på hjertet slik at det holder seg på plass. Dypp kanten av dorullen i tekstilmalingen og press dette på stoffet!

puter

Jeg og ungene har gjort dette. Vi brukte både hjerte og en rund dorull. Lillesøster på 16 mnd syntes dette var kjempe gøy. Storebror var litt for opptatt med å leke, så han prøvde så vidt, før han løp avsted igjen. *smil*

puter (3)

Jeg har sydd en pute av det lillesøster laget. Om det ble et vellykket resultat får være opp til hver enkel å bedømme. Syntes du puten ble rotete? Eller ser du kunstverket til et lite barn? Kansje du ser en idè som kan videreutvikles? Det kommer vell ann på øyet som ser….

Selv syntes jeg puten ble kjempestilig, og det er ekstra gøy å tenke på at lillesøster har gjort det HELT SELV! Puten skal flytte inn i kjellerstuen sammen med alt det fine storebror har laget!

puter (4)

Mens lillesøster koste seg med å grise med maling, måtte jeg prøve meg jeg også. Jeg fant en sommerfugl på rommet til lillesøster som jeg brukte som stempel, her er det bare å se seg rundt etter hva du har tilgjengelig!

puter (1)

Storebror sitt resultat har jeg rammet inn, jeg likte det hjertet utrolig godt!

puter9

Etiketter: , ,